Τρίτη, 27 Νοεμβρίου 2012

ΟΙ ΔΥΟ ΒΑΣΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ ΤΟΥ ΜΥΣΤΙΚΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ


Οι δυο βασικοι ρολοι ειναι αυτοι της "ΜΠΙΜΠΗ ΚΑΡΝΕΖΗ" που ερμηνευει η Αργυρω Μουστακα Βρεττου ειναι του ΑΧΙΛΛΕΑ ΔΩΔΕΚΑΤΟΥ που ερμηνευει ο Ανδρεας Παναγοπουλος.
Συμφωνα με τα στοιχεια που εχουμε απο το μυστικο σεναριο
Η Μπιμπη Καρνεζη ειναι μια γυναικα που ζει στην Ελλαδα στα τελη του 50 αρχες 60, εργαζεται ως δημοσιογραφος γραφοντας σε κοσμικες στυλες για την ζωη των σταρ του Κινηματογραφου της εποχης. Η ιδια εχει ως αποθυμενο το οτι οι δικοι της δεν την αφησαν να γινει ηθοποιος.
Ο Αχιλλεας Δωδεκατου ειναι καποιος που συμφωνα με το σεναριο ζει στο μελλον στα τελη της δεκαετιας του 60 ή και πιο μετα, σε μια εποχη δηλαδη που συμφωνα παντα με τους σεναριογραφους ο Ελληνικος κινηματογραφος εχει φτασει σε τετοια σημεια δοξας και θριαμβου ωστε εχει πλεον καθιερωθει παγκοσμιως, οι κινηματογραφικοι σταρ λατρευονται σαν θεοι και τα πρωτοτυπα χειρογραφα των σεναριων των κλασσικων ελληνικων ταινιων του 60 αντιμετωπιζονται απο τους συλλεκτες σαν εργα τεχνης
Ο Αχιλλεας Δωδεκατου φαινεαι πως ειναι Ελληνας της Παροικιας της Αιγυπτου ή του Βελγικου Κογκο και οι ασχολιες του στην Αθηνα ειναι αρκετα υποπτες. Ασχολειται με το παρανομο εμποριο εργων τεχνης και με τον αποκρυφισμο, ενω οι συνηθειες του ειναι αρκετα ασωτες. Ναιτ κλαμπς, αλκοολ, ροκ&ρολλ και τζαιβ, παρανομος τζογος. 

Υστερα απο μια παρανομη παρτιδα ποκας οπου θα πονταρει και θα χασει ενα αυθεντικο χειρογραφο απο σεναριο μιας κλασσικης ελληνικης ταινιας που υπολογιζε να πουλησει για αρκετα λεφτα σε εναν πλουσιο συλλεκτη, θα αρχισει η ιστορια των δυο αυτων προσωπων της ΜΠΙΜΠΗ ΚΑΡΝΕΖΗ και του Αχιλλεα ΔΩΔΕΚΑΤΟΥ που αν και ζουν σε διαφορετικες εποχες θα συναντηθουν σε μια αλλη διασταση την ονειρικη και θα βρεθουν στη μεση μιας σατανικης συνομωσιας κατα του Ελληνικου Κινηματογραφου της λεγομενης Χρυσης Δεκαετιας του 60 οπου στη συνεχεια θα προσπαθησουν να αποτρεψουν ...
Περα απο το σεναριο της ταινιας, στο κομματι του ντοκυμαντερ εχουμε ηδη ορισμενα στοιχεια σχετικα με τα προσωπα πανω στα οποια γραφτηκαν οι ρολοι
Οπως ειπαμε οι σεναριογραφοι επελεξαν να λειτουργησουν μυστικα .
Η υποθεση οπως θεωρησε η μυστικη ομαδα των σεναριογραφων ηταν αρκετα υποπτη για τις κοινωνικες και πολιτικες συνθηκες της εποχης. Οι σεναριογραφοι ειχαν σχετικα προσφατη την περιπτωση της ταινιας ΣΥΝΟΙΚΙΑ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ οπου οι συντελεστες της διωχθηκαν απο τις Αρχες ή αποκλειστηκαν απο το κινηματογραφικο κατεστημενο. Οι ιδιοι οι σεναριογραφοι εργαζονταν ως τεχνικοι κυριως στον Ελληνικο κινηματογραφο και δεν ειχαν σκοπο να ρισκαρουν τη θεση τους. Η ταινια θα γυριζοταν μυστικα , το φιλμ θα εφευγε για το εξωτερικο και εκει θα μονταριζοταν
Ειναι σιγουρο λοπον πως οι σεναριογραφοι εψαξαν να βρουν πρωταγωνιστες που δεν θα φοβοντουσαν τον επαγγελματικο απολεισμο ουτε τις ελληνικες Αρχες.
Συμφωνα με τα περισσοτερα στοιχεια λοιπον οι δυο πρωταγωνιστες ειχαν ξενη υπηκοοτητα.
Το ονομα Μπιμπη Καρνεζη δωθηκε αυθαιρετα απο την ερευνητικη ομαδα στον γυναικειο ρολο γιατι δυστηχως δεν ειμαστε σε θεση να γνωριζουμε πως θα λεγοταν η γυναικα του Σεναριου γιατι δεν εχει διασωθει.
Το ονομα της γυναικας ομως που πλησιασαν οι σεναριογραφοι τη δεκαετια του 60 για το ρολο το γνωριζουμε.

Λεγοταν Καρολιν Μαλατρω ηταν Γαλλοαμερικανικης καταγωγης με μητερα γαλλιδα και πατερα Αμερικανο. Στην Ελλαδα βρεθηκε πρωτη φορα γυρω στο 1958 και για αρκετο διαστημα μεχρι τουλαχιστον τα μεσα της δεκαετιας του 6ο εργαστηκε ως χορευτρια σε επιθεωρησεις και μεγαλα κοσμικα κεντρα της εποχης.
Συμφωνα με μαρτυριες εμοιαζε πολυ στην Ιβον Σανσον που πρωταγωνιστησε ως "Μπιμπη" στην ταινια του Τζαβελα " Μια ζωη την εχουμε" μαζι με τον Χορν. Ετσι αποφασισαμε να της δωσουμε το ονομα ΜΠΙΜΠΗ για την ταινια.
Το πραγματικο προσωπου που πλησιασαν οι σεναριογραφοι για το ρολο του Αχιλλεα Δωδεκατου ηταν Αμερικανικης Καταγωγης υπαλληλος στην Αμερικανικη βαση, συγκεκριμενα στο AFRS γνωστο και ως "ΤΟ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ"
Το ονομα του ηταν Μπιλ Μπίλιγκσλι
Συχναζε στο κεντρο της Αθηνας οπου και γνωριστηκε με τους μυστικους σεναριογραφους εκεινη την εποχη. Το παρατσουκλι του ηταν " Ο ΓΙΟΣ ΤΟΥ ΕΛΒΙΣ " λογω της μουσικης που επαιζε στο ραδιοφωνο αλλα και του στυλ του γενικοτερα.
Οποτε επισης αυθαιρετα αποφασισαμε να χαρισουμε για σεναριακους λογους ενα ελληνικο ονομα στον πρωταγωνιστη που προκυπτει με τον εξης καπως αστειο τροπο
ΓΙΟΣ ΤΟΥ ΕΛΒΙΣ =TOYΕΛΒΙΣ το τουελβ στα αγγλικα ειναι το 12 οποτε μια. ας πουμε μεταφορα στα ελληνικα. προκυπτει ως ΔΩΔΕΚΑΤΟΣ


Παρασκευή, 16 Νοεμβρίου 2012

Δεκαετία του 60. Μια εποχή που ηταν ύποπτο να τρέχεις ...




Νικη Λινάρδου


Aρκετοι θα αναρωτηθουν γιατι το σενάριο που ψαχνει το ντοκυμαντερ γραφτηκε μυστικα εκεινη την εποχη του 60.
Οι λογοι αναλυονται φυσικα μεσα στο ντοκυμαντερ.

Αρκει απλως να αναφερουμε ενα σχετικα αγνωστο περιστατικο απο τη δεκαετια του 60 για να καταλαβουμε αμέσως για τι ειδους εποχη μιλάμε οταν αναφερόμαστε στα πρωτα χρονια της δεκαετιας του 60.
Το περιστατικο διηγηθηκε  η Νικη Λιναρδου πριν χρονια σε φιλο της και συμβουλο του ντοκυμαντερ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΥΤΟΣ Ο ΤΕΛΗΣ ΣΤΕΦΑΝΗΣ. Η Νικη Λιναρδου που απεβιωσε προσφατα εμεινε γνωστη για τη συμμετοχη της στον ασπρομαυρο ελληνικο κινηματογραφο σε ταινιες του Αλεκου Σακελαριου οπως "Τα κιτρινα γαντια" σε ρολους οπως αυτον του κοριτσιου της Τρουμπας στο " Καλως ηλθε το δολαριο", της κορης του Μαυρογιαλουρου στο "Υπαρχει και φιλοτιμο" ή ως κυρια Μπειζανη στην ταινια "Θα σε κανω Βασιλισσα". Μαλιστα ο σχετικα παράδοξος τιτλος του προτζεκτ " ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΥΤΟΣ Ο ΤΕΛΗΣ ΣΤΕΦΑΝΗΣ" ειναι απο φραση που ακουγεται σε μια ακομη ταινια του Σακελαριου με τιτλο "Οταν λειπει η γατα" και εκει η Λιναδρου εμφανιζεται στο ρολο της υπηρετριας.
Υπηρξε η δευτερη γυναικα του Σακελαριου και το περιστατικο εχει να κανει με εκεινον.
Ενα βραδυ λοιπον ο Σακελαριος μαζι με τον Γιανακοπουλο που ως γνωστο εγραφαν μαζι τα εργα και σεναρια τους βγηκαν εξω απο το θεατρο στην Πατησιων και σταθηκαν στο απεναντι πεζοδρομιο για να παρατηρησουν κατι στην μαρκιζα με τα ονοματα των πρωταγωνιστων ενος εργου τους.
Ξαφνικα ο Σακελαριος βλεπει εναν "πολισμαν" οπως ελεγαν τοτε τους αστυφυλακες να τους κοιταει περιεργα στην απεναντι γωνια γιατι του φανηκαν υποπτοι. Ο Σακελαριος λεει λοιπον στον Γιανακοπουλο : " Αρχιζουμε να τρεχουμε να δουμε αντιδρασεις? "
Ειναι γνωστο οτι στον Σακελαριο αρεσαν οι φαρσες, οπως επισης ειναι γνωστο οτι με τον Γιαννακοπουλο παρατηρουσαν για πολλες ωρες αντιδρασεις και φυσιογνωμιες αγνωστων, στα καφενεια και τους δρομους που μετα μετεφεραν στα σεναρια τους. Ο Μπριλης ο γνωστος τρελος στα κιτρινα γαντια : " λΕΜΟΝΑΔΑ ΑΠΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ" υπηρξε στ'αληθεια και πουλαγε λεμοναδες και πορτοκαλαδες στα θεατρα της εποχης 50 και 60.
Ο Γιανακοπουλος κοιταξε λοιπον και αυτος τον πολισμαν που τους παρακολουθουσε απο την απεναντι πλευρα και συμφωνησε με την ιδεα του Σακελαριου
Αρχιζουν λοιπον να τρεχουν χωρις λογο μεσα στην Πατησιων ο πολισμαν ενιωσε να επιβεβαιωνονται οι υποψιες του και αρχιζει να σφυραει, τον ακουει αλλος αστυφυλακας πιο κατω αρχιζει να σφυραει και αυτος και μεχρι να φτασουν στην Ομονια βρεθηκε μισο αστυνομικο τμημα να τους κυνηγαει. Τους συνέλαβαν τους πηγαν στο 4ο Ομονιας και περασαν αυτοφωρο.
Μεσα σε μια τετοια παραξενη εποχη που αρκουσε να τρεχεις χωρις λογο για να εισαι υποπτος ετυχε να βρεθουν οι μυστικοι σεναριογραφοι της δεκαετιας του 60 για να γραψουν το μυστικο σεναριο τους.

Τρίτη, 6 Νοεμβρίου 2012

Σεκάνς 1 Σκηνή 1Α " Η ΕΝΑΡΞΗ "

Σεκάνς 1 Σκηνή 1Α
Η σκηνή που σύμφωνα με την επικρατέστερη άποψη θα ξεκινούσε το σενάριο του "ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΥΤΟΣ Ο ΤΕΛΗΣ ΣΤΕΦΑΝΗΣ". 
Ο Ανδρέας Παναγόπουλος στο ρόλο του "ντουμπλαρισμένου αμερικανού " που εργαζόταν στις αρχές του 60 στην Αμερικάνικη Βάση, μίλαγε ελάχιστα ελληνικα και που όπως προκύπτει από την ερεύνα οι συντελεστές του σεναρίου έπεισαν να πρωταγωνιστήσει ως "Αχιλλέας Δωδεκάτου". 
Στο ρόλο της "μασκοφόρου" έναν από τους πολλούς που περιέχει το σενάριο η Κατερίνα Κωβαίου. 


ΤΟ ΞΥΛΟ ΔΕΝ ΒΓΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ ΣΧΕΔΟΝ ΠΟΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΙΝΕΜΑ ΤΟΥ 60



( φωτο από το προσωπικό αρχείο του Μ. Καφαντάρη )

Ένα από τα μεγάλα θέματα του Ελληνικου κινηματογραφου τουλαχιστον μεχρι τα τελη της δεκαετιας του 60, οσο και να μην ακουγεται αρκετά σοβαρό ηταν σύμφωνα με τη γνωμη του συνόλου σχεδον των ανθρωπων που δουλεψαν πισω απο τις καμερες η ελλειψη αληθοφανιας στις σκηνές "ξύλου" ή άλλων μορφών δραστικης αντιπαράθεσης οπως για παραδειγμα οι σκηνες ξιφομαχιας ( που χρησιμοποιηθηκαν κυριως και σχετικα σπανια σε ταινιες με θεματολογια
 απο το '21 και το Βυζάντιο) . Τοσο το στησιμο απο πλευρας ηθοποιων οσο και οι οδηγιες που επαιρναν στην καλυτερη περιπτωση και οταν η παραγωγη ηταν προσεκτικη, παρεπεμπαν σε ενα στυλιζαρισμενο "θεατρικο" στυλ ξενων ταινιων της δεκαετιας 1939 - 1949 που ειχε αρχισει να ξεπερνιεται σταδιακα τα επόμενα χρονια με κινησεις πιο ρεαλιστικες και λογικες ( Αν ο Ερολ Φλιν ξιφομαχουσε σε αληθινη μαχη με αληθινο σπαθι με τον τροπο και κυριως με την ταχυτητα που εμφανιζεται να ξιφομαχει στις ταινιες του θα ειχε πεθανει απο εξαντληση πριν τελειωσει η μονομαχια ) .
Στον ελληνικο κινηματογραφο το αποτελεσμα λειτουργουσε συνήθως εις βάρος του καλλιτεχνικου συνόλου της ταινιας.
( Ακόμα και μετα, στη δεκαετια του 70 ας θυμηθουμε την ταινία "Παπαφλεσσας" που αρκετές εξαιρετικές στιγμές στις ερμηνειες των συντελεστών, σχεδόν ακυρώνονται όταν φτάνουμε στις σκηνές μαχης και στα κοντινά πλάνα ξιφομαχιας γιατι εκτελουν τις κινήσεις πρόχειρα και παιδικά.

ΠΡΟΣΕΧΩΣ (μεσα απο την οπτικοποιηση συγκεκριμενης σκηνης) θα δουμε πως σκοπευαν οι σεναριογραφοι του "ΤΕΛΗ ΣΤΕΦΑΝΗ" να καυτηριάσουν το συγκεκριμενο προβλημα του ελλ κινηματογραφου αλλά και πως προσπαθησαν να το προσαρμόσουν στο μυστικο τους σεναριο στα μέσα της δεκαετιας του 60

ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΜΑΣΚΑ Α'










ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΔΩΔΕΚΑΤΟΥ





Ο Αχιλλεας Δωδεκατου ειναι καποιος που συμφωνα με το σεναριο ζει στο μελλον στα τελη της δεκαετιας του 60 ή και πιο μετα, σε μια εποχη δηλαδη που συμφωνα παντα με τους σεναριογραφους ο Ελληνικος κινηματογραφος εχει φτασει σε τετοια σημεια δοξας και θριαμβου ωστε εχει πλεον καθιερωθει παγκοσμιως, οι κινηματογραφικοι σταρ λατρευονται σαν θεοι και τα πρωτοτυπα χειρογραφα των σεναριων των κλασσικων ελληνικων ταινιων του 60 αντιμετωπιζονται απο τους συλλεκτες σαν εργα τεχνης
Ο Αχιλλεας Δωδεκατου φαινεαι πως ειναι Ελληνας της Παροικιας της Αιγυπτου ή του Βελγικου Κογκο και οι ασχολιες του στην Αθηνα ειναι αρκετα υποπτες. Ασχολειται με το παρανομο εμποριο εργων τεχνης και με τον αποκρυφισμο, ενω οι συνηθειες του ειναι αρκετα ασωτες. Ναιτ κλαμπς, αλκοολ, ροκ&ρολλ και τζαιβ, παρανομος τζογος. 








ΦΩΤΟ από τα γυρίσματα της "σκηνη 1Α ΣΕΚΑΝΣ 1"

  Aνδρέας Παναγόπουλος. Καρέ από την σκηνη 1Α ΣΕΚΑΝΣ 1 για την ταινια "ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΥΤΟΣ Ο ΤΕΛΗΣ ΣΤΕΦΑΝΗΣ "

 Κατερίνα Κωβαίου Καρέ από την σκηνη 1Α ΣΕΚΑΝΣ 1 για την ταινια "ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΥΤΟΣ Ο ΤΕΛΗΣ ΣΤΕΦΑΝΗΣ "

Aνδρέας Παναγόπουλος. Καρέ από υποσκηνη 2β -Σεκ2

                     

Κατερίνα Κωβαίου Καρέ από την σκηνη 1Α ΣΕΚΑΝΣ 1 για την ταινια "ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΥΤΟΣ Ο ΤΕΛΗΣ ΣΤΕΦΑΝΗΣ "

Η τυχη βοηθάει τους τολμηρους ...



Η τυχη βοηθαει τους τολμηρους 1.

Ασφαλτος -πεζοδρομιο -σπιτι - λευκο οπελ μαντα ξεχασμενα απο χρονια στην ιδια θεση ετοιμα για γυρισμα πλανου που στην Αθηνα του 2012 ειναι κατι παραπανω απο πολυτιμο.



Ασφαλτος και ενας απόλυτα αυθεντικός δρόμος της δεκαετιας του 60 χωρίς σημερινά αμάξια και παρουσίες 

με τον Ανδρεα Παναγόπουλο στο ρόλο του Αχιλλεα Δωδεκάτου

Μικρό απόσπασμα απο την Σκηνη 2β της 2ης Σεκανς.



Στη δευτερη σεκανς του σεναριου, ο δευτερος βασικος ηρωας Αχιλλεας Δωδεκατου εμφανιζεται αρχικά να παιζει χαρτια και να χανει. 
Στο συγκεκριμενο απόσπασμα, φαινεται να περπαταει απογοητευμενος και να βρισκει τυχαια εναν παραξενο πινακα που θα παρει σπιτι του.
Στο ρολο του Αχιλλεα Δωδεκάτου, ο Ανδρεας Παναγόπουλος.
Με μια προσεκτικη ματια στο μικρο αυτο δειγμα αντιλαμβανομαστε οτι ο ρολος που υποδιεται εχει αρκετες απαιτησεις κ
αι σε αρκετα επιπεδα ταυτοχρονα , αφου οι κινησεις και η σταση του ηθοποιου πρεπει να εχουν εκτος απο την ταχυτητα και τον φορμαλισμο των ελληνικων ταινιων του 60 και αρκετα στοιχεια απο την φυσικη κινηση και την σταση του σωματος των ανθρωπων εκεινης της δεκαετιας που διαφερουν απο τη σημερινη εποχη, εστω και στις λεπτομεριες, για αρκετους λογους.*